Herkes arayış içinde, bulsada arayış içinde. Duygusal şiddet, aleni,gizli veya bilinç altındaki bu açlık hakkında taze fikirler
9 Mayıs 2014 Cuma
Porsche Macan
2003 yılında öyle bir şey oldu ki, otomobil dünyası büyük şaşkınlık yaşadı! Bu öyle bir gelişmeydi ki, yarattığı etki Rolls-Royce’un bir süper spor üretmesi gibi absürd bir senaryonun yaratacağı etkinin bir benzeriydi: Alman spor otomobil üreticisi Porsche, Cayenne adını verdiği SUV modelini piyasaya çıkardı. Şirketin bu atılımla amaçladığı, yüksek satış adetlerine ulaşacak ve firmanın karlılık oranlarını arttıracak bir araca imza atmaktı; üstelik Porsche bu ‘şeyin’ yüksek ve ağır bir otomobil olmasına rağmen kardeşlerinin genlerini taşıdığını üstüne basa basa belirtti. Nitekim, ilk sürüş deneyimleri bu iddiaların asılsız olmadığını gösterdi. Cayenne, ait olduğu sınıfta daha önce görülmemiş bir dinamizm seviyesini de beraberinde getirmişti ve planlandığı gibi yüksek satış rakamlarına ulaştı.
Günümüzde ise Porsche’nin, SUV sınıfında daha da genişlemek adına yine ilk kez adım atacağı kompakt SUV segmentine yeni bir armağanı var: Macan. Endonezya dilinde kaplan anlamına gelen Macan, abisinin yaptığı gibi kompakt SUV sınıfına daha fazla dinamizm ve eğlence vaadediyor.
Dışarıdan bakıldığında öncelikle Cayenne’e göre daha küçük boyutları, daha erken alçalan tavan çizgisi ve ön/arka tasarımı sayesinde daha sportif bir görünüm ortaya koyuyor; böylece küçük bir Cayenne’den ziyade 911’in yükseltilmiş bir versiyonu gibi görünüyor ve bu, iyi birşey.
İç mekana geçtiğimizde Porsche’nin güncel model gamında kullanmakta olduğu ve kontrollerin büyük kısmının yukarı açılı vites konsolu etrafında toplandığı şık kokpitle karşılanıyorsunuz. Cayenne’den farklı olarak arkasında 5 yerine 3 adet yuvarlak göstergenin bulunduğu 3 kollu spor direksiyon simidi, Porsche 918 Spyder baz alınarak tasarlanmış ve aynı zamanda vites değiştirme kulakçıklarına da ev sahipliği yapıyor. Opsiyonel olan Sport Chrono Paketi’ni tercih ettiğinizde, ön panelin üzerine bir tur zamanı göstergesi de ekleniyor. Ayrıca bir Porsche geleneği olarak, kontak anahtarı yuvası direksiyonun sol tarafına yerleştirilmiş.
Güç ünitesi anlamında 3 seçeneğiniz var. İlk seçenek Macan S. 2997cc hacmindeki V6, 340 bg/460 nm tork çıkışıyla aracı 5.4 (Sport Chrono ile 5.2) saniyede 100 km/s hıza ulaştırabiliyor. Maksimum sürat ise 254 km/s. Kompakt SUV sınıfı düşünüldüğünde, gerçekten etkileyici değerler.
Eğer Macan S sizin için yeterli değilse, diğer araçlarla aranızı daha fazla açmak adına Macan Turbo’yu düşünebilirsiniz. 0-100 km/s 4.8 (Sport Chrono ile 4.6) saniye, maksimum hız ise 266 km/s. Bu değerler kaputun altındaki 3604cc hacmindeki V6’nın ürettiği 400 bg/550 nm tork sayesinde elde ediliyor.
Performansı ekonomiyle harmanlamak isteyen müşterilere ise 2967cc hacminde bir diesel motor sunulmuş. Macan S Diesel, 0-100 km/s hızlanması 6.3 (Sport Chrono ile 6.1) saniyede tamamlıyor, 258 bg/580 nm tork üretiyor, maksimum 230 km/s hıza erişebiliyor ve fabrika verilerine göre 6.1/6.3 litre tüketim verisine sahip. En düşük güçlü model olduğu göz önüne alındığında, Macan S Diesel gayet iyi performans değerlerine sahip.
Ek olarak tüm Macan modellerinde 4 tekerlekten çekiş sistemi ve PDK (çift kavramalı otomatik şanzıman) standart ekipman olarak geliyor.
Sonuç olarak Porsche, fizik kurallarını fazlaca esnetebileceğini Cayenne ile kanıtlamıştı; Macan’la ise yüksek dinamizm ve belli bir ölçüde arazi yeteneğini aynı gövdede buluşturacak daha küçük gövdeli ve daha uygun fiyatlı kompakt SUV modeli yarattı. Yeteneklerini tümünü kapsamlı yol testleri sonucunda keşfedecek olsak da, yakın zamanda diğer kompakt SUV’ların canlarının sıkılacağı şimdiden aşikar..
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder