Facebook'un Whatsapp'i satın alması daha fazla veri toplayabileceği endişesine yol açtı. Ancak analistler bundan daha fazlasının da söz konusu olduğu uyarısında bulunuyor. Facebook kurucusu Mark Zuckerberg Whasapp'in satın alınmasına ilişkin açıklamasında, "Whatsapp ve Facebook aynı misyonu, dünyayı daha iyi birbirine bağlama misyonunu paylaşıyor" dedi. Zuckerberg sözlerini, " Whatsapp yakında 1 milyar kullanıcıya sahip olacak. Bu kilometre taşına ulaşan her internet uygulaması inanılmaz değerlidir" şeklinde sürdürdü.
Whatsapp beş yıl önce kullanıma sunulduğundan bu yana inanılmaz ölçüde büyüdü. Ayda 450 milyon kişi uygulamayı kişisel ya da grup konuşmaları için kullanıyor. Bir günde 1 milyon kullanıcının mesaj, fotoğraf ya da video ve audio verileri göndermek için kullandığı tahmin ediliyor.
Dijital hakları savunan Hollandalı "Bits of Freedom" adlı girişimden Janneke Sloëtjes'e göre ise bu satın alımın dünya piyasalarına erişimle bir ilgisi yok.
Whatsapp, ABD'de çok popüler değil. Ancak Avrupa ile Hindistan ve Brezilya gibi gelişen piyasalarda, gençler arasında mesajlaşmanın yaygın olduğu ülkelerde Whatsapp baş aktörlerden biri konumunda. Facebook'un Whatsapp yardımıyla son zamanlarda sosyal medyadan ayrılan genç kullanıcıları yeniden kazanabileceği belirtiliyor.
Altimeter danışma şirketinden analist Rebecca Lieb, Wall Street Journal'a verdiği röportajda, Whatsapp kullanıcılarının demografik bileşiminin Facebook'un uygulamayı satın almasında kesinlikle önemli bir etken olduğunu dile getirdi. Lieb, "Bu şekilde artık kısa mesaj göndermeden yaşayamayan gençleri kazanmak istiyorlar" dedi.
Hedef verilere ulaşmak mı?
Ancak uzmanlar 19 milyar dolarlık (yaklaşık 13,8 milyar euro) satış fiyatı ışığında, bunun sadece genç kesimi kazanmak için yapıldığından şüphe ediyor. Sonuçta Whatsapp‘ta reklam yok ve çok az kazanç sağlıyor. Kullanıcılar yılda 1 dolar ödüyor. İlk yıl kullanımı ise ücretsiz. Analistler asıl amacın verilere ulaşım olduğu kanısında.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder